יום ראשון, 22 ביולי 2012

לשרוד את הזמן במטבח

בשוטף אני לא מבשלת הרבה, הנה התוודתי. המטבח הוא לא המקום האהוב עלי או על בן זוגי. ובהיותי עדיין רווקה עסוקה לא מצאתי צורך אמיתי להיכנס למטבח לעיתים קרובות. קורנפלקס זה נהדר, כך גם סלט קצוץ או פסטה אם ממש משקיעים. 

אז זהו שלא, תשכחו מזה. הדיאטה הזו מצריכה התארגנות גם בקניות, גם במטבח והכנות מראש. החדשות הטובות זה לא נורא כפי שזה נשמע, החדשות היותר טובות להקפיא דברים בפריזר זה שיא השיק.

הבשר: המלצה חמה מצאו מגוון מתכונים דלי קלוריות לחזה עוף ולחזה הודו. דאגו שיהיו לכן את המצרכים הנדרשים בבית להכנת הבשר. רכשו כ 4 קילו של חזי עוף וחזה הודו אחד עדיף לקנות בשר מנוקה כבר (זה עולה יותר אבל חוסך שעות של עבודה, למדתי את זה בדרך הקשה). בין עם קניתם בשר נקי או לא עדיין צריך לעבור עליו שוב ולהוריד את כל מה שלא הורידו בקצביה.

השתמשו בשלושה מתכונים שונים להכין את העוף. זה שווה את זה! ואת ההודו במתכון אחד או שניים.
על מנת לגוון לכם את הטעמים. והקפיאו את רוב הבשר בקופסאות קטנות או בכל צורה אחרת שתאפשר לכן להוציא מנה או שתיים בקלות. את ההודו יש לפרוס לפני ההקפאה. 

מזל טוב אתן מסודרות עם הבשר בערך לחודש וחצי.

ירקות ופירות: להעריך כמה פירות וירקות אתן תצרכו בעשרה ימים. ולערוך קניה גדולה. ברגע שמגיעים הביתה לשפוך הכל לכיור ולשטוף מיד, כדי שכשתוציאו אותם מהמקרר הם יהיו מוכנים לחיתוך מיד. זה חוסך המון זמן הכנה ומקל עלינו לשמור על השגרה. 

הירקות לאחר השטיפה והיבוש נשמרים נהדר במקרר בקופסאות פלסטיק גדולות, אם יש לכן טפאוור מה טוב אם אין לכן הקופסאות עדיין יעריכו את חיי המדף של הירקות שלכן לפחות בחמישה ימים. 

התה הירוק: גיליתי שהתה הירוק עוזר מאוד בהשתקת רעב ויצירת תחושת שובע. התה הירוק המר ללא התוספות של הטעמים הנוספים עובד הכי טוב בשבילי אבל בחום הזה מי רוצה לשתות תה חם?
כל ערב אני מכינה קנקן גדול של תה ירוק משני תיונים, משאירה את התה להתקרר ומכניסה למקרר, בבוקר יש לי תה ירוק קר. מומלץ לא לדלג על התה הוא עושה פלאים. 

שאני אחתוך? ירקות וסלטים הן הבסיס של הדיאטה הזו, מצאתי שלהכין את הסלטים לכל היום ערב קודם עוזרים לי לשמור על הדיאטה, כי באמת למי יש כוח לחתוך סלט כל בוקר? 
כל ערב אני מכינה סלט לצהריים, סלט לערב, קופסת ירקות חתוכים למקלות למהלך היום ובמקרה הצורך גם קצת ירקות מבושלים בשביל הגיוון או כדי להוסיף לסלט. את השמן והמלח אני שמה בקופסת רוטב קטנטונת לשימוש ממש לפני האוכל.

וזהו, כל מה שיעזור לכן לעבור את המחזור הראשון בקלות ובמינימום עבודה. 
בהצלחה 



 

המחזור הראשון

5 קילו פחות ב 17 ימים, בא לי להסתובב ברחוב ולצעוק הידד.
תחשבו כמה יותר הייתי מורידה אם לא הייתי נופלת מעגלת הדיאטה.....
חטאי במהלך ה 17 יום הראשונים: שני ארועים משפחתיים, מה אני אגיד לכם זה הכל בתזמון. אכלתי פחות מכרגיל, אבל אכלתי פחממות וסוכרים, דברים שבהחלט לא נמצאים בשלב הראשון שלנו ונהנתי. בנוסף במהלך שלושת השבועות הללו צרכתי: 2 משולשי פיצה 4 עוגיות שוקולד וקופסת אוריאו אחת. כמו כן התאמנתי 17 דקות רק מחצית מהימים.
ועם כל זאת עדיין הורדתי נהדר (:
גם אתם יכולים. 

אז מה אוכלים במחזור הראשון?
המחזור הראשון הוא המחזור הקשה ביותר בו מורידים הכי הרבה משקל.

כל יום אוכלים:
חלבונים רזים ללא הגבלה : עוף,הודו, דגים מסויימים וחלבוני ביצה.
ירקות מהרשימה הנמצאת בספר ללא הגבלה
2 יוגורטים פרוביוטים
2 פירות דלי סוכר
מנת שומן
כוס תה ירוק בסיום כל ארוחה לסגירת הרעב
משקה בוקר ממיץ לימון
ו 8 כוסות מים.

אתה לא נשאר רעב, למרות שהעוף נמאס נורא מהר ואתם מתחילים לפנטז על ציפס או פיתה עם חומוס.
הגוף מתחיל להרגיש טוב יותר ואני לפחות זכיתי לאנרגיות חדשות.

  

דיאטת 17 הימים של ד"ר מייק מורנו

היא דיאטה (שלא כוללת הרעבה עצמית) עם תוצאות מהירות. הקהילה המדעית חלוקה לגביה יש האומרים הי היא נהדרת ויש כי היא מזיקה. אני מעודדת אותכם ללכת ולבדוק מה נאמר ולראות האם הדיאטה מתאימה לכם. בגדול הדיאטה מורכבת מ-4 מחזורים של 17 ימים, כל מחזור כולל תפריטי אוכל שונים. בנוסף הדיאטה מעודדת אותנו לעשות 17 ד"ק של ספורט פעמיים ביום, למרות שגם פעם אחת זה נהדר.

מה שאני גיליתי לאחר הבדיקות וההתנסות היא שזו הדיאטה בשבילי (:
מעולם לא הייתי אדם שמצליח להחזיק דיאטות ולמרות שהייתי שמנמונת מעולם לא הרגשתי רע עם עצמי, אך פתאום בלי לשים לב קפצו עליי קילוגרמים רבים מאוד ומיותרים מאוד ואני מצאתי את עצמי עומדת על המשקל כשהחוגה מזדחלת לאט לאט אך בנחישות כלפי מעלה ונעשה קשה יותר למצוא מכנסים גינס שלא ב ml ופתאום נפלה בי הבנה כי משהו חייב להיעשות. 

וכך התחילה הדיאטה הראשונה שלי שמחזיקה מעמד. היום 17 ימים לאחר התחלת הדיאטה אני שוקלת 5 קילו פחות ומרגישה נהדר לגבי עצמי. אני ממליצה בחום למי שרוצה להתנסות בדיאטה ללכת להשאיל או לקנות את הספר "דיאטת 17 הימים" ולהתחיל להתעניין, הדיאטה הזו היא אפשרית ביותר. 

בהצלחה לכולנו